Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bevestiging takken/stokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bevestiging takken/stokken

Ik zoek een manier om natuurlijke takken te bevestigen in mijn 2 vluchtjes.

Ik heb nu een buis op de achterwand bevestigd waarin ik takken kan steken maar er komt binnenkort een foto achterwand in(is besteld)en dan wil ik eigenlijk niets meer op de achterwand hebben.

Ook wil ik geen gewone rechte(bouwmarkt) stokken gebruiken van gaasfront naar de achterwand toe maar alles dus vervangen door takken die ik eens in de zoveel tijd wissel.

Heb wel wat ideetjes maar wilde eerst eens kijken of jullie een idee hadden die er misschien weer een ander licht op werpt.

1 ervan is een dikkere paal of stok aan het plafond te hangen en daarin zijtakken steken,heb ik al eens bij een kweker gezien.
    Of te klemmen tussen plafond en vloer maar met hetzelfde effect.
    Mvg,
    Kingfisher.

Hallo kingfisher,

Je zou een natuurlijke tak kunnen pakken. Vervolgens met een klein boortje een gaatje boren in de tak. Daar steek/draai je een bout, waarvan je de kop hebt afgezaagd, in. Met een vleugelmoersluiting bevestig je deze vervolgens aan het gaas.

Groet, Hans
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
      Hallo kingfisher,

Je zou een natuurlijke tak kunnen pakken. Vervolgens met een klein boortje een gaatje boren in de tak. Daar steek/draai je een bout, waarvan je de kop hebt afgezaagd, in. Met een vleugelmoersluiting bevestig je deze vervolgens aan het gaas.

Groet, Hans
      Kijk al weer een ideetje,alleen zou ik dan geen afgezaagde bout gebruiken maar een stokschroef,hoef ik niets te rommelen.
      Houtdraad aan de ene kant en metaaldraad aan de andere en twee carroserieringen ertussen.
      Alvast bedankt Hans.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Tijdje terug voor een vriend een site gevonden met vlaggenstokhouders.

Kleine zwarte houders waar je de takken zo in steekt.

Hij wilde ook takken op de achterwand monteren.

Kan de site niet meer vinden maar ik heb er ook een in mijn voliere voor het teunisbloemstegels in te steken, maak morgen even en fotootje.

Zelf maak ik ze van rood koperpijp, een kan plat staan, gaatjes boren, platte gedeelte licht buigen en klaar.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik gebruik pvc afvoerpijp, wat ik aan het plafond schroef, daar steek ik de takken in.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik gebruik ogen die ik in de muur of in het hout draai. (hoop dat je begrijpt wat ik met ogen bedoel, ik weet niet hoe ze heten)
            Daar steek ik dan de takken in.
            Verschillende maten ogen en verschillende maten takken.
            Je kan de takken op deze manier heel gemakkelijk vervangen.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
              Ik gebruik ogen die ik in de muur of in het hout draai. (hoop dat je begrijpt wat ik met ogen bedoel, ik weet niet hoe ze heten)
              Daar steek ik dan de takken in.
              Verschillende maten ogen en verschillende maten takken.
              Je kan de takken op deze manier heel gemakkelijk vervangen.
              Op zich een goed idee Loodje ware het niet dat ik dit eerder geschreven had in mijn openings topic:

Ik heb nu een buis op de achterwand bevestigd waarin ik takken kan steken maar er komt binnenkort een foto achterwand in(is besteld)en dan wil ik eigenlijk niets meer op de achterwand hebben.

Ik kan/wil dus alleen op de gazen gedeeltes takken bevestigen.
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Je kan natuurlijk ook grotere tak met zijtakken pakken en deze onder een bredere plaat aanmaken.
                Als die onderplaat maar zwaar genoeg is kun je ook grotere takken gebruiken.

gr. Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

Parasolvoet?

mvg eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                    Op zich een goed idee Loodje ware het niet dat ik dit eerder geschreven had in mijn openings topic:

Ik kan/wil dus alleen op de gazen gedeeltes takken bevestigen.
                    Heb je misschien een foto van je voliere, want dan kunnen we beter kijken wat voor oplossingen er zijn.

Misschien kan je die oogjes ook in staanders vastzetten?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfan
                      Heb je misschien een foto van je voliere, want dan kunnen we beter kijken wat voor oplossingen er zijn.

Misschien kan je die oogjes ook in staanders vastzetten?
                      Hoi Vogelfan,
                      op mijn site staat een foto van de vluchtjes,een voliere is het niet,ze meten 150x100x200(bxdxh)onder kweekruimte.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Working...
                      X