Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat vinden jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door pascalnwd
    We verwachten uiteraard wel foto's van die nieuwe kooien.
    Hoe ga je btw die lades maken? Ben zelf nog aan het orienteren kwa lade bij mijn nog nieuw te maken kooien.
    misschien bestel ik die op maat dat is het enige wat ik zelf dus niet kan :P
    De dwaas uit Eibergen

Opmerking

Heel knap. Welk soort materiaal heb je gebruikt ? Ik had een offerte laten maken voor een kunststofkooi van 140x50x50 met parkietenblok: 228 euro ... Is me toch wat te duur... Wil ze zelf gaan maken, maar weet niet welk kunststofmateriaal ik moet gebruiken. Graag een tip

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dekeyzer
        Heel knap. Welk soort materiaal heb je gebruikt ? Ik had een offerte laten maken voor een kunststofkooi van 140x50x50 met parkietenblok: 228 euro ... Is me toch wat te duur... Wil ze zelf gaan maken, maar weet niet welk kunststofmateriaal ik moet gebruiken. Graag een tip
        zijwanden en bovenkant en onderkant gewoon panelen achterin een gootje en achterin de zijpanelen ook, zodat er een trespa achterkant in geschoven kon worden. Heb er nu 2 in gebruik en bevalt prima
        De dwaas uit Eibergen

Opmerking

oud Nederlands spreekwoord

Allereerst mijn complimenten. Ziet er prachtig uit.

Toen ik dit las "dat is het enige wat ik zelf dus niet kan" dacht ik dit:

"Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast."

Ach, hou mijn moeder maar verantwoordelijk voor al die spreekwoorden die in mijn kop rond dwazen

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dekeyzer
            is het voor binnen of buiten ? daar zit qua materiaal wel een verschil in. voor buiten zou ik dan volkern nemen, terwijl het voor binnen veel goedkoper kan, bijvoorbeeld gemelamineerd spaanplaat.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het is voor binnen, maar ik wil wel kunststof. Welk materiaal en waar verkrijgbaar ?

Opmerking

mooie kooien hoor netjes gemaakt.

Opmerking

het beste kan je eerst bepalen wat je wil, en daar je zoektocht op afstemmen. via het zoekmenu kan je al een hoop vinden, het is in ieder geval niet goedkoop, het kunststof wat jij wil. je moet rekenen op 20 tot 25 euro de vierkante meter.
                  groeten Ton

Opmerking

Ik heb nu deze kooien en die zijn prima. Maar wil er zelf en paar gaan maken.

http://www.volierenbouw.be/kweekkooien.htm

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                      Allereerst mijn complimenten. Ziet er prachtig uit.

Toen ik dit las "dat is het enige wat ik zelf dus niet kan" dacht ik dit:

"Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast."

Ach, hou mijn moeder maar verantwoordelijk voor al die spreekwoorden die in mijn kop rond dwazen

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

haha dank je, nou ik zal je zeggen, ik heb 2 linkerhanden waarvan de linker nog linker is dan links. Maar als je bijv kijkt naar broedhokken van van keulen, het zijn gewoon panelen, strips erop waar de zijpanelen in vallen en achterin een aluminium gleuf waar de achterwanden in vallen. Dus eigenlijk is het meer op maat laten zagen, profielen erop en even klik, klik en klaar. Ik had ook eerst zoiets van pff hoe en wat maar als je heel simpel gaat kijken naar een hok, die krengen zijn nog simpeler dan simpel. Half november beginnen met 2 breed vier hoog broedkooien. Half uurtje zodra het hout op maat is gezaagd schat ik zo.
                      De dwaas uit Eibergen

Opmerking

hehehehe, dat zal je tegenvallen, voordat jij helemaal klaar bent met zo`n hokkie, ben je wel even verder. maar hou ons op de hoogte hoe het gaat.
                        groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          hehehehe, dat zal je tegenvallen, voordat jij helemaal klaar bent met zo`n hokkie, ben je wel even verder. maar hou ons op de hoogte hoe het gaat.
                          valt mee, de fronten en nestblokken bestel ik he
                          De dwaas uit Eibergen

Opmerking

Working...
                          X