Hallo allemaal
In een andere topic had ik het al over uitbreiding van mijn vogelbestand..
Uitbreiden van mijn vogelbestand betekent natuurlijk ook uitbreiden van kooien.
Flink aan de slag geweest de afgelopen weken.
Op een bovenkamer, waar ook mijn broedkooien staan, hebben we drie nieuwe vluchtjes gemaakt van 150x150x150(de achterkant loopt naar 1 meter af, door het dak van ons huis).
Er zit een voorfrontje in het vluchtje zodat ik niet bij elke voerbeurt in het vluchtje naar binnen hoef te gaan. Ik kan makkelijk vanaf de buitenkant voer en water verstrekken op deze manier.
Achter dit frontje (aan de binnenkant natuurlijk) zit nog een plankje waar ik ook van alles op kan zetten zoals o.a. maagkiezeltjes ei voer en zo meer. Makkelijk bereikbaar via het deurtje van het voorfrontje.
In het vluchtje hangen 3 beukentakken van verschillende maten.
Er is nog genoeg vliegruimte over.
Ook hangt er een busseltje met gedroogde kamille en boerenwormkruid.
Er staat ook nog een nepplant in.
In de toekomt komen er twee open nestkastjes in te hangen.
Op de grond liggen houtsnippers.
Links zit nog een deurtje. Ik kan dan makkelijk een badje en het water verversen.
Het is de bedoeling dat hier een koppeltje zwartborstsijsjes in komt, dit vluchtje wordt dan hun "broedkooi". Ze komen eind oktober.
Nu zit er nog een man van de kapoetsensijs in.
Deze man heb ik twee maanden geleden gekocht. De vorige kweker had hem in een hele kleine broedkooi zitten.
Ik heb hem eerst twee maanden laten wennen in mijn grote broedkooi en nu zit hij in dit vluchtje. Zo kan hij stap voor stap aan een grotere omgeving wennen.
(de andere twee vluchtjes zijn nog niet klaar)
Ik wacht met spanning op mijn zwartborstsijsjes.
In een andere topic had ik het al over uitbreiding van mijn vogelbestand..
Uitbreiden van mijn vogelbestand betekent natuurlijk ook uitbreiden van kooien.
Flink aan de slag geweest de afgelopen weken.
Op een bovenkamer, waar ook mijn broedkooien staan, hebben we drie nieuwe vluchtjes gemaakt van 150x150x150(de achterkant loopt naar 1 meter af, door het dak van ons huis).
Er zit een voorfrontje in het vluchtje zodat ik niet bij elke voerbeurt in het vluchtje naar binnen hoef te gaan. Ik kan makkelijk vanaf de buitenkant voer en water verstrekken op deze manier.
Achter dit frontje (aan de binnenkant natuurlijk) zit nog een plankje waar ik ook van alles op kan zetten zoals o.a. maagkiezeltjes ei voer en zo meer. Makkelijk bereikbaar via het deurtje van het voorfrontje.
In het vluchtje hangen 3 beukentakken van verschillende maten.
Er is nog genoeg vliegruimte over.
Ook hangt er een busseltje met gedroogde kamille en boerenwormkruid.
Er staat ook nog een nepplant in.
In de toekomt komen er twee open nestkastjes in te hangen.
Op de grond liggen houtsnippers.
Links zit nog een deurtje. Ik kan dan makkelijk een badje en het water verversen.
Het is de bedoeling dat hier een koppeltje zwartborstsijsjes in komt, dit vluchtje wordt dan hun "broedkooi". Ze komen eind oktober.
Nu zit er nog een man van de kapoetsensijs in.
Deze man heb ik twee maanden geleden gekocht. De vorige kweker had hem in een hele kleine broedkooi zitten.
Ik heb hem eerst twee maanden laten wennen in mijn grote broedkooi en nu zit hij in dit vluchtje. Zo kan hij stap voor stap aan een grotere omgeving wennen.
(de andere twee vluchtjes zijn nog niet klaar)
Ik wacht met spanning op mijn zwartborstsijsjes.

Opmerking