Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Het zal niet zo zijn dat het aan Nederlandse keurmeesters ligt. Want veruit het leeuwendeel aan keurmeesters kwam uit het buitenland. Mijn duiven zijn bijv door een Belg gekeurd. Daar had ik geen probleem mee moet ik zeggen, want die Belg heeft een Nederlander (mijzelf ) kampioen gemaakt en een Belg 2e (bij de wildkleur diamantduiven).
Allereerst de complimenten aan de organisatie en al die vrijwilligers die het maar mogelijk maken!
Veel nieuwe soorten/rassen (kanaries) gezien o.a. de London Fancy
Toch ook nog 2 punten van aandacht:
* Zo goed de indeling en verlichting in de eerste TT hal was, door o.a. de redelijk ruime paden, zo slecht vond ik deze in de achterste hal. Hierdoor waren, in mijn ogen, diverse vogels slecht te zien b.v. de Europese gorzen. Te krappe gangen bij de wildzang, hoewel er ruimte zat was in die hal (helft werd maar gebruikt).
* Ondanks vele mooie kanarie rassen, zag ik toch ook vogels waar ik als vogelliefhebber moeite mee heb. Niet dat ik de actie, hier reeds eerder besproken, goed keur maar de reden snap ik heel goed. Wel ben ik blij dat de NBVV ze niet in haar vraagprogramma heeft. (( het betreft half kale gebochelde kanaries))
Opmerking