Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote Beurs Zwolle! 24 September.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door populier
    Het beste is een voliere die s'ochtends 4 uurtjes zon heeft en smiddags gewoon daglicht.
    en dit is precies hoe het bij mij in ze werking gaat. ik heb zelfs een takje gemaakt zodat ze vol in de zon kunnen zitten.

ik denk dat bij poplier ook niet de heldag de zon er in schijnt aangezin de stand van de volliere 2kanten open toch? een tegen de schuur en 1 tegen de schutting.? het zuiden en het westen is berijkbaar voor zonlicht is het niet?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
      en dit is precies hoe het bij mij in ze werking gaat. ik heb zelfs een takje gemaakt zodat ze vol in de zon kunnen zitten.

ik denk dat bij poplier ook niet de heldag de zon er in schijnt aangezin de stand van de volliere 2kanten open toch? een tegen de schuur en 1 tegen de schutting.? het zuiden en het westen is berijkbaar voor zonlicht is het niet?
      Precies je heb hem helemaal door , ik heb idd. alleen s'ochtens zon (links)en s'avonds(rechts van de voliere) en voor de rest van de dag is de schuur de zonneblokker.

Dus ik denk dat die vlinderstruik het met 4 uurtjes zon wel had moeten doen bij jou.

Maar gewoon nog een keer proberen en anders in het voorrjaar.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik heb hem er weer in staan.. de blaadjes gingen vandaag alweer hange terwijl de ondergrond zijk en zijk nat is.. ik snap het niet .. heb vandaag trouwens ook een grote stek lijster bes/boompje mee genomen. en naast de vlinder truik gezet .. ik denk als de vlinder struik weer uitvalt dat ik hem gewoon laat staan dan blijven er moie kreacties over voor de vogels over als zit plaats en dan kan hij in tussen wortelen , en dan heb ik in het voor jaar het gedonder niet dat ik hem er weer in moet planten.

Opmerking

Goed, gewoon nat blijven houden, hij moet idd. weer even wortelen, ik denk dat hij op een geven moment wel weer aanslaat, even geduld
          Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Goed, gewoon nat blijven houden, hij moet idd. weer even wortelen, ik denk dat hij op een geven moment wel weer aanslaat, even geduld
            jaa precies, en er staat een lijsterboompje bij hier komen lijsterbessen aan dan kunnen ze er lekker aan knabbelen men zegt dat hij giftig is , maar de vogels eten het omdat er zoveel vitaminnen in zitten.

Opmerking

wie heet nog meer een lijster bes in de volliere??

Opmerking

heeft er niemand en lijsterbesin de volliere?

Opmerking

Volgens deze site mag de Lijsterbes gewoon in je voliere geplant worden.

Groeten Michael

Opmerking

Ja, ik heb een lijsterbes in de voliere staan.
                    Ik heb alleen nooit lijsterbessen eraan.
                    Dit komt enerzijds omdat ik 'm elk jaar een paar keer snoei en anderzijds omdat naast parkieten, kanaries ook andere vogels (o.a. wevers) graag een bloemknop lusten.
                    Op de foto's mijn grote voliere. Een beetje erg vol gegroeid. Ik moet zeker twee of drie keer per jaar flink snoeien.

Lijsterbes in voliere

De gehele voliere.

www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

oldermachtig.. tjonge jonge nog zo een mooie volliere!!

hoe heb jij de beplanting er in staan eigenlijk?? ik heb onder bij blokken waar de volliere op staat dat maakt het beplanten van mijn volliere een moeilijker.. ik neem aajij de planten gewoon in de grond hebt staan , heb je dan geen last van ongedierte??

tjonge wat heb je allemaal in de volliere zitten ?? en de afmetingr 10m bij 10m

ik heb de lijsterbes er weeddeze viel al he , ik denk dat ik de tegels er gewoon onderuit moet slopen.

Opmerking

De voliere is 7x4 meter. Hierin heb ik een sluis (1x1 mtr) en een nachthok (3x1 mtr).

In de voliere staan heel veel planten: verschillende soorten grassen (o.a. glyceria, zegge en straatgras in pollen), lijsterbes, conferen, els, hulst, denneboompjes, liguster, klimop (zowel struik als klim), hortensia (zowel struik als klim), bamboe, mahoniastruik, vlinderstruik, een grote boom die spontaan opgekomen is (ik denk een vogelkers), brandnetel, appelboom, sorbaria en dan nog wat verschillende kleine struikjes, waarvan ik de naam niet weet.
                        Alles staat in de volle grond.
                        Ik heb soms last van muzien (vooral toen in nog kwartels had). Ze hebben dan vaak hun nest onder het nachthok (staat op paaltjes). In de sluis heb ik dan ook altijd gifkorrels staan. Hier kunnen ze in komen vanuit hun nesten.

Ik moet vaak en veel snoeien. Het groeit erg hard. In februari strooi ik kalk (door de uitwerpselen verzuurd de grond) en in maart koemestkorrels.
                        De voliere is half overdekt. De planten onder het dak geef ik water via een druppelsysteem (gardena) dat ik over de bodem heb liggen.
                        www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

hoe heeft dit allemaal kunne groeien zonder dat het opgegeten werd door de vogels , bij mij begonnen ze vrolijk aan de vlinderplant toen ik hem er pas in gezet had ik heb heb nu zelfs alle planten er uit gehaald omdat het niet goed wilt groeien heb nu 2 grote pollen gras er in en 2 kleine boompjes.

wat van vogels heb je er in???

Opmerking

Er zitten in: blauwkopblauwfazantjes, goulds, st. helena's, driekleurpapagaaiamadines, bruinruggoudmussen, splendids, napoleonwevers, japanse meeuwen en sinds kort koppel kanaries (maar die zitten tot op heden alleen nog in het nachthok).
                            Voorheen zaten er ook in (niet allemaal tegelijk) binsen, spitstaartamadines, roodkopamadines, roodkoppapagaaiamadines, maskeramadines en bourken.

Er wordt wel van de knoppen (en bloemen) gegeten, maar omdat er veel planten in staan, en niet zo heel veel vogels, redden ze het altijd weer.
                            De appelboom heeft nog het meeste te lijden. Misschien wel erg lekkere knoppen.
                            Laatste heb ik er een bruidssluer in gezet, maar die is helemaal kaal gevreten.
                            Ook de knoppen en balderen van de akebia (was ik nog vergeten) schijnen favoriet te zijn. Deze groeit nauwelijks.
                            www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

zo wat een boel vogels , ja altijd weer jammer als de mooie planten helemaal worden kaalgevreten. het opvreten gaat sneller dan groeien .. ik denk als ik me volliere ga uitbreiden dan ik in het open gedeelte ook gewoon snel groeiende planten zet.

verder mooie volliere tjonge jonge.

Opmerking

Dat opeten van de planten hangt voornamelijk af van het soort vogels dat in de voliere zit.
                                Zo staan kanaries, vinkachtigen, sijzen, putters, goudvinken.... ervoor bekent dat ze planten vernielers zijn.
                                Daarentegen zijn de meeste tropen ten op zichte van de plantengroei in het geheel niet moeilijk.
                                Ook wilde duiven zoals vredes, timor, dolksteek, groenvleugelduiven ...... laten de beplanting met rust.

Opmerking

Working...
                                X