Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stel me ook even voor.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ik stel me ook even voor.

Hallo allemaal.

Ik ben Lea hier op forum onder de naam Leetje65 ben 51 jaar oud en moeder van 2 zoons waarvan 1 nog thuis woont.

Mijn oudste zoon die op zichzelf woont zit er aan te denken om vogeltje(s) in huis te nemen en al beetje rondkijkend wat er zoal is kwam het zebravinkje als goede beginnersvogel te voorschijn. Al lezend en kijkend op youtube leken die vogeltjes mij ook erg leuk met een leuk geluidje en denk er over ze zelf ook te gaan aanschaffen.
    Daarom ben me al aan het inlezen en een forum is ook erg gemakkelijk.

Vroeger thuis ook veel vogeltjes gehad en zelf ook door de jaren heen de nodige kanariepietjes en ook 2 blauwfanzantjes gehad en ook parkieten maar vind dat die nogal erg veel troep maken kan me niet herinneren dat het met de andere vogeltjes ook zo was.

Ben niet van plan om er mee te gaan kweken gewoon 2 vogeltjes gezellig in de huiskamer. Had al begrepen dan 2 manlijke vinkjes ook gemakkelijk samen gaan.

Heb nog wel de nodige vragen maar die zet ik wel in een ander topic.

Welkom. Zebravinken zijn inderdaad makkelijke en verdraagzame vogels, maar elke vogel maakt stof, of het nu een zebravink is of een parkiet.

Opmerking

Ach stof maakt me niet zo uit. Leek me destijds dat van parkieten meer restjes van het eten door de kamer vloog vergeleken met de kanariepiet.

Opmerking

welkom Lea. je hebt ook kooien, die het stof een beetje binnen houden, met die plexiglas onderkanten.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Die hebben beetje een aparte vorm kan dat kloppen?
          Zijn die dan niet te hoog?

Opmerking

Welkom Lea,
            zebravinkjes zijn inderdaad makkelijke vogeltjes en geven weinig rotzooi.

groetjes fons
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Welkom hier en een leuke keuze die zebravinkjes.
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Dank allemaal.
                En ja lijken me echt leuke vogeltjes.
                Toeteren die de hele dag door of zo?
                Neem aan in de avond er een doek over te doen of zo als het licht aan gaat?

Opmerking

dat is wel het beste, om op vaste tijden de kooi af te dekken met een doek.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

O k dank je wel.

Opmerking

welkom op het forum.
                      groeten gijs

Opmerking

Working...
                      X