Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"pellets, Gedoodverfde Totaalvoeding Van De Toekomst ? "

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• "pellets, Gedoodverfde Totaalvoeding Van De Toekomst ? "

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Ivan Lievens
    http://natuurgould.be/

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Ivan Lievens

Opmerking

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :
      Ivan Lievens

Opmerking

pelletrubriek kanarieforum

Voor de volledigheid ook in omgekeerde richting even een link naar de pelletrubriek op het kanarieforum :

http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ted=1#post5520

Lester Lievens
        Lester Lievens <lester.lievens@telenet.be>

VROLIJKE KERSTDAGEN EN BESTE WENSEN VOOR EEN VOORSPOEDIG 2007
        Ivan Lievens

Opmerking

Opmerking

tja, wat moet je daarmee

Wel beste gould, ik heb me proberen een hele ruime tijd in te tomen, en niet meer te reageren op allerlei onzin (sorry voor het woordgebruik, maar weet me niet anders uit te drukken). Ik wil je met de kerstgedachte in het achterhoofd zeker niet persoonlijk aanvallen, maar toch even deze bedenking. Stel je nu is voor dat iedereen op dit forum nieuwe topics op topics gaat openen, en dan nog met ellenlange vervelende bibliotheekverslagen komt aandraven.
            Persoonlijk denk ik niet dat er nog veel forumleden zouden overblijven. Verder vraag ik me ook af waar nu de reakties van een aantal leden blijft, van mensen die anders onmiddellijk op iets springen wat zij denken dat niet korrekt is of niet thuis hoort op een bepaald topic.
            Alvast toch fijne kerst en gelukkig nieuwjaar, maar bezin je hier toch eens even over als je wil, zodat velen onder ons volgend jaar een aangenaam leesbaar forum krijgen.
            Bedankt

Opmerking

Pellets niet goed??

Het enige dat ik uit de bovenstaande veel te veel niets zeggende kretologie begrepen heb is dat pellets niet deugen.
              Dat gebabbel kan iedereen die nog een beetje nadenkt ook zonder forum wel geven.

Beste wensen voor 2007.

Opmerking

kristallen bol... of onbezorgde mentaliteit...?

Oorspronkelijk geplaatst door Budgie
                ...
                Dat gebabbel kan iedereen die nog een beetje nadenkt ook zonder forum wel geven.

Beste wensen voor 2007.
                Dag B
                Vooreerst beste wederwensen.
                Moet uit het bovenstaande opgemaakt worden dat ook jij verder inhoudelijk evenmin antwoord hebt op :

(citaat)
                De vraag rijst : Hoeveel generaties pellet-etende vogels zijn er nodig vooraleer de krop-en spiermaag geen natuurlijke voeding meer aan kan ? En zal het voldoende zijn slechts een fractie natuurvoeding in het vogeldieet van pellets te behouden om deze aftakelingseffecten te vermijden?

Dit is de vraag die ook jij hebt gelezen.
                Ook geen antwoord klaar ?
                Dat zou nog volstrekt te begrijpen zijn ook.
                Want mensen met een kristallen bol kom je niet zo gauw tegen, nietwaar B ?
                Dus blijft er slechts over als nuchtere houding bij een kunstmatig gegeven als "kunstvoeding"
                (voor ons althans) :
                VOORZICHTIGHEID, in drukletters.

Bij een onderwerp als "de onzekerheid inzake de verstrekkende gevolgen van kunstmatige voeding" zal elke onvoorzichtigheid op dat vlak alle klaarkijkende liefhebbers enkel de wenkbrauwen laten fronsen. Klaarkijkende liefhebbers begrijpen immers dat wie natuur en evolutie brutaliseert, daar vroeg of laat ook de prijs voor betaalt.

En uiteindelijk is dat ook hier simpelweg de essentie van het verhaal. Nuttig is dat evenwel alleen voor die mensen die in staat zijn om lessen te trekken uit hun eigen voorgeschiedenis. En er vervolgens toe komen respect op te brengen voor de eigenheid van alle leven dat hen omringt.
                Lester Lievens
                Ook in 2007 voluit met respect voor evolutiemechanismen en hun draagwijdte.
                >>> www.natuurgould.be

========================================
                Uitspraak van de week :
                Eet jij het liefst alle dagen uit pot, of alle dagen vers ?
                ========================================
                Ivan Lievens

Opmerking

Pellets

Hallo Gould;
                  Alle respect voor de moeite die je gedaan hebt maar ik vind het een beetje langdraadig op deze manier. Ook ben ik persoonlijk van mening dat de zogenoemde pellets voor mijn vogels te eentonig word en ik denk zelf dat het nog wel een tijd zal duren voordat alle vogels op pellets kunnen leven. Dus voor mij geen pellets maar gewoon de ouderwetse zaadmengelingen.
                  Groet Goudvink

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink
                    Hallo Gould;
                    Alle respect voor de moeite die je gedaan hebt maar ik vind het een beetje langdraadig op deze manier. Ook ben ik persoonlijk van mening dat de zogenoemde pellets voor mijn vogels te eentonig word en ik denk zelf dat het nog wel een tijd zal duren voordat alle vogels op pellets kunnen leven. Dus voor mij geen pellets maar gewoon de ouderwetse zaadmengelingen.
                    Groet Goudvink

Hallo G,
                    Hier Lester (da's mijn naam)

Ik heb net je reactie gelezen. Ook je opmerking. Bedankt.
                    Het is volkomen begrijpelijk dat bepaalde zaken een aantal mensen ontgaan :

Destijds heb ik van een aantal bezoekers van vogelcaf&#233; een aantal e-mailtjes ontvangen met hun overwegingen en vragen omtrent pellets.
                    Eerder dan op dat ogenblik elk van deze e-mailtjes stuk per stuk te beantwoorden, plaats ik op dat moment hier op het forum de randinfo bovenaan. Voor hen heb ik de moeite genomen. Zonder meer tot voldoening van de mensen die voorafgaande vragen omtrent kunstvoeding / pellets rechtstreeks hadden gemailed.

Ondertussen krijgen jij en allen die zich de moeite nemen om te lezen wat er staat, de gelegenheid om hier ook van te profiteren.
                    Of niet. Da’s een gemakkelijke keuze. En dan hoef jij niet eens "dank je" te zeggen. Want anderen hebben dat voor jou al gedaan.

Hoe mensen hier op het forum omgaan met info die hen zomaar in de schoot valt, hangt af van hun ingesteldheid en mentaliteit. En die kan nogal es verschillen.
                    Dit is een vogelforum, dus zou je denken, alles wat inhoudelijk over vogels gaat, is er op zijn plaats. Alleen..... Zoals je zelf hier boven reeds eerder hebt vastgesteld, zijn er anderzijds ook nog altijd diegenen die enkel reageren om onveranderd “op de man te blijven spelen”. Zonder inhoudelijk wat aan te brengen. De vaststelling is bovendien dat zij dat ook zo k&#250;nnen doen en blijven doen, vrijelijk en zonder enige beperking. Ongetwijfeld zijn daar redenen voor.

Het uiteindelijke resultaat is er dan ook naar.
                    Waarom een aantal mensen ons dus liever rechtstreekse vragen stellen via e-mail, eerder dan via het forum, valt dus al even goed te begrijpen nietwaar G.

Desondanks blijven we deze laatstgenoemden aanmoedigen om dit forum als medium te gebruiken. En te zeggen wat ze te zeggen hebben. Niettegenstaande de occasionele ongemakken die zij daarbij kunnen ondervinden.
                    Ik ben er van overtuigd dat je nu begrijpt hoe de info bovenaan er gekomen is.
                    Nog een prettige zondag verder, en veel succes met de goudvinken.

Lester Lievens
                    Erpe-Mere
                    Ivan Lievens

Opmerking

Working...
                    X