Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontstoken poot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ontstoken poot?

Goedemorgen!

Iemand die zou weten wat dit is aan het pootje van mijn mexicaanse roodmus?
    Het lijkt op een roze verdikking op de poot en de achterteen is ook wat opgezwollen. Volgens mij doet het ook zeer want de pop trok haar pootje in op de stok. Doet me denken aan littekenweefsel...

Ik zal vanavond eens een foto nemen en hierbij plaatsen.

Groeten
    Kevin

Bij deze de foto's
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Kan een muggenbeet, jicht zijn of een stukje ingegroeid vuil.

Ik zie drie foto's van de bovenkant van de poot.
      Maar zit de bult aan de onderkant op de voetzool of aan de zijkant van de poot?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dag populier

Het eerste stukje van de achterteen is wat gezwollen, net als het hele gewricht lijkt het, maar niet zoals op de foto's. Dat is alleen maar vanboven.

Opmerking

Toevallig heb ik dit ook pas gehad met een treurpaapje pop.

Dikke enkels en een dik rood achterteentje in de buitenvoliere, ook vond ik de laatste tijd bloed op de zitstokken en de etensbakjes, de vogels allemaal naar binnen gehaald voor de winter en het treurpopje even apart gezet en het pootje met prololiszalf behandeld en na een week kon ze al weer op de poot staan en was het beestje alweer genoeg hersteld om bij de andere vogels gezet te worden.

Zelf denk ik aan muggenbeten, de beten zijn net als bij mensen kriebelig en ze gaan aan hun tenen knabbelen, en dat veroorzaakt een ontsteking of open wondje.
          Ik heb dit verleden jaar ook veel bij meerde vogels gehad, dikke rode tenen kregen ze en het duurde heel lang voor dat het weg was.

Maar voor zekerheid zal je dierenarts moeten raadplegen.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
          X