Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vrije nestbouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vrije nestbouw

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Hoi Koen. Komt me wat bekend voor. Bij die Ozzies of bij mij gestolen die ideeen? Wel water blijven geven natuurlijk anders verdwijnen de prachtige kleuren.

Ziet er goed uit en hopelijk vinden de vogels dat ook.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Heel eerlijk, Kees,
      ik kan mij niet meer herinneren dat jij ze ook hangen had/hebt.

Hoedanook, praktisch elke kweker down-under doet het zo,
      maar hier zie je ze niet vaak.
      En zweert men steeds bij allerlei nestkastjes
      in 1001 formaten en vormen.

Wanneer er nesten in gebouwd worden
      volgt er nog wel een foto-update

Opmerking

Ziet er erg mooi uit!
        Vooral met die bloemen er in, al zullen die wel niet zo lang zo kleurrijk blijven!

Kun je nog wel nestcontrole uitvoeren / ringen??
        Mijn Site

Opmerking

Alles zal inderdaad wel gauw verdorren
          maar dat deert de vogels niet.

En ik kweek enkel prachtvinken
          dus daar is ringen nergens voor nodig.

Opmerking

Heb je op deze manier nog wat jongen gekregen?
            Ook de foto-update zou ik graag willen zien.

bvd.

Opmerking

toeval ?

wat een goed idee om dit Topic te bumpen Eelke,zat me dit ook al af te vragen.wil dit zelf ook gaan maken,dus ik ben er ook erg nieuwschierig.

grt hans.

Opmerking

Hey Koen

ik heb vorig kweekjaar en dit jaar weer voor in de binnenvolieres waar ik aan koloniebroed doe met zilverbekjes, jap meeuwen, driekleurpapegaaiamdines en dit jaar ook zebravinken, een soortgelijke buisconstructie gemaakt met volieredraad, deze vol geduwd met losgetrokken hooi, in de draad een aantal gaten geknipt, en met de vuist telkens een mooi nestje uitgehold.
                vorig jaar heb ik in die constructie met momenten 5nesten jonge zilverbekjes gelijktijdig erin gehad.
                dit jaar zie ik er voorlopig niet veel intresse in, 1eitje van zilverbekjes erin gelegd aantal dagen geleden, maar nadien deze er niet meer ingezien, en dus geen eieren meer bij ingelegd, misschien wat te vast geduwd dit jaar, of de intresse erin komt misschien later nog wel, heb ook wel meer houten nestjes en draadnestjes beschikbaar gesteld dan vorig jaar, dat kan ook de reden zijn.
                Maar alleszins, vind dit een erg mooie zelf gecreeerde nestgelegenheid, en als er dan ook gebruik van gemaakt wordt zoals vorig jaar is dit echt een leuk zicht, en een meerwaarde voor de vogels en voor het zicht naar de voliere toe.
                Ga binnenkort grote buitenvoliere verdeeld in 7 vluchten bijbouwen, en daar ben ik ook zeker van plan dergelijke nestgelegenheden in te verwerken, zal dan ook jouw idee, van takkenhout, en plantendelen, en grassen, en hooi, erin combineren.
                Door het hooi vrij vast te duwen, en zelf de nestjes wat te vormen had ik vorig jaar wel de kans bijna alle nestjes jongen toch te ringen, wat natuurlijk wel nog intressanter was.
                leuk gedaan hoor! succes met de kweek!

mvg
                kris

Opmerking

Working...
                X