Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vrije nestbouw
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Heel eerlijk, Kees,
ik kan mij niet meer herinneren dat jij ze ook hangen had/hebt.
Hoedanook, praktisch elke kweker down-under doet het zo,
maar hier zie je ze niet vaak.
En zweert men steeds bij allerlei nestkastjes
in 1001 formaten en vormen.
Wanneer er nesten in gebouwd worden
volgt er nog wel een foto-updatewww.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Alles zal inderdaad wel gauw verdorren
maar dat deert de vogels niet.
En ik kweek enkel prachtvinken
dus daar is ringen nergens voor nodig.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Hey Koen
ik heb vorig kweekjaar en dit jaar weer voor in de binnenvolieres waar ik aan koloniebroed doe met zilverbekjes, jap meeuwen, driekleurpapegaaiamdines en dit jaar ook zebravinken, een soortgelijke buisconstructie gemaakt met volieredraad, deze vol geduwd met losgetrokken hooi, in de draad een aantal gaten geknipt, en met de vuist telkens een mooi nestje uitgehold.
vorig jaar heb ik in die constructie met momenten 5nesten jonge zilverbekjes gelijktijdig erin gehad.
dit jaar zie ik er voorlopig niet veel intresse in, 1eitje van zilverbekjes erin gelegd aantal dagen geleden, maar nadien deze er niet meer ingezien, en dus geen eieren meer bij ingelegd, misschien wat te vast geduwd dit jaar, of de intresse erin komt misschien later nog wel, heb ook wel meer houten nestjes en draadnestjes beschikbaar gesteld dan vorig jaar, dat kan ook de reden zijn.
Maar alleszins, vind dit een erg mooie zelf gecreeerde nestgelegenheid, en als er dan ook gebruik van gemaakt wordt zoals vorig jaar is dit echt een leuk zicht, en een meerwaarde voor de vogels en voor het zicht naar de voliere toe.
Ga binnenkort grote buitenvoliere verdeeld in 7 vluchten bijbouwen, en daar ben ik ook zeker van plan dergelijke nestgelegenheden in te verwerken, zal dan ook jouw idee, van takkenhout, en plantendelen, en grassen, en hooi, erin combineren.
Door het hooi vrij vast te duwen, en zelf de nestjes wat te vormen had ik vorig jaar wel de kans bijna alle nestjes jongen toch te ringen, wat natuurlijk wel nog intressanter was.
leuk gedaan hoor! succes met de kweek!
mvg
kris
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking