Tot een paar weken geleden ging het goed met mijn twee popjes. Maar nu jaagt Saartje, de jonge, Pietje de wat oudere, achterna. Ze krijst erbij en slaat met haar vleugels. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen... Zou het wat te maken hebben met hun eieren? Ze leggen er echt heel veel. Elke dag wel een. Maar er komt niets uit (2popjes). Ze broeden er wel helemaal op en bedekken het nest. Moet er een mannetje bij komen? Houd de ruzie dan op? Of kan ik dit zo laten? Ik vind het wel zielig...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ze vechten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje&SaartjeTot een paar weken geleden ging het goed met mijn twee popjes. Maar nu jaagt Saartje, de jonge, Pietje de wat oudere, achterna. Ze krijst erbij en slaat met haar vleugels. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen... Zou het wat te maken hebben met hun eieren? Ze leggen er echt heel veel. Elke dag wel een. Maar er komt niets uit (2popjes). Ze broeden er wel helemaal op en bedekken het nest. Moet er een mannetje bij komen? Houd de ruzie dan op? Of kan ik dit zo laten? Ik vind het wel zielig....
Groetjes,
FreekGroetjes,
Freek
-
Bedankt voor je antwoord
Eerst hadden we alleen Pietje, maar toen we naar de dierenwinkel gingen zei die mevrouw dat we beter geen mannetje erbij konden doen omdat die dan achter Pietje aan zou gaan terwijl Pietje al rond de 4 jaar is. En dat dat vermoeiend zou worden. Maar dat kan dus wel?Pietje & Saartje ♥, Snoetje ♥, Pip & Ashja ♥
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HokiIk denk dat ze min of meer hun eitjes verdedigen, als ik jou was zou ik ze appart zetten en voor beide een mannetje kopen.
Groetjes,
Freek
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje&SaartjeTot een paar weken geleden ging het goed met mijn twee popjes. Maar nu jaagt Saartje, de jonge, Pietje de wat oudere, achterna. Ze krijst erbij en slaat met haar vleugels. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen... Zou het wat te maken hebben met hun eieren? Ze leggen er echt heel veel. Elke dag wel een. Maar er komt niets uit (2popjes). Ze broeden er wel helemaal op en bedekken het nest. Moet er een mannetje bij komen? Houd de ruzie dan op? Of kan ik dit zo laten? Ik vind het wel zielig...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje&SaartjeBedankt voor je antwoord
Eerst hadden we alleen Pietje, maar toen we naar de dierenwinkel gingen zei die mevrouw dat we beter geen mannetje erbij konden doen omdat die dan achter Pietje aan zou gaan terwijl Pietje al rond de 4 jaar is. En dat dat vermoeiend zou worden. Maar dat kan dus wel?Groetjes,
Freek
Opmerking
-
Denk dat 1 mannetje voor beide popjes wel genoeg zou zijn. Nestkastjes weg halen, zou helaas de broedconditie van je vogels niet gaan verminderen.
Dan zullen ze mss een eetbakje gaan vinden of andere mogelijkheden gaan opzoeken.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door andre 441 man bij 2 poppen gaat niet op bij zebravinken dan gaan de poppen vechten tot dat er 1 dood is
Is dit wel een mogelijkheid?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TreursijsEn wat als je ze in aparte kooien zet en dan man gaat ruilen?
Is dit wel een mogelijkheid?Groetjes,
Freek
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TreursijsDenk dat 1 mannetje voor beide popjes wel genoeg zou zijn. Nestkastjes weg halen, zou helaas de broedconditie van je vogels niet gaan verminderen.
Dan zullen ze mss een eetbakje gaan vinden of andere mogelijkheden gaan opzoeken.of koop een oude man erbij!
Groetjes,
Freek
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking