Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze vechten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ze vechten

Tot een paar weken geleden ging het goed met mijn twee popjes. Maar nu jaagt Saartje, de jonge, Pietje de wat oudere, achterna. Ze krijst erbij en slaat met haar vleugels. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen... Zou het wat te maken hebben met hun eieren? Ze leggen er echt heel veel. Elke dag wel een. Maar er komt niets uit (2popjes). Ze broeden er wel helemaal op en bedekken het nest. Moet er een mannetje bij komen? Houd de ruzie dan op? Of kan ik dit zo laten? Ik vind het wel zielig...
    Pietje & Saartje ♥, Snoetje ♥, Pip & Ashja ♥

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje&Saartje
    Tot een paar weken geleden ging het goed met mijn twee popjes. Maar nu jaagt Saartje, de jonge, Pietje de wat oudere, achterna. Ze krijst erbij en slaat met haar vleugels. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen... Zou het wat te maken hebben met hun eieren? Ze leggen er echt heel veel. Elke dag wel een. Maar er komt niets uit (2popjes). Ze broeden er wel helemaal op en bedekken het nest. Moet er een mannetje bij komen? Houd de ruzie dan op? Of kan ik dit zo laten? Ik vind het wel zielig...
    Ik denk dat ze min of meer hun eitjes verdedigen, als ik jou was zou ik ze appart zetten en voor beide een mannetje kopen .

Groetjes,

Freek
    Groetjes,

Freek

Opmerking

Bedankt voor je antwoord
      Eerst hadden we alleen Pietje, maar toen we naar de dierenwinkel gingen zei die mevrouw dat we beter geen mannetje erbij konden doen omdat die dan achter Pietje aan zou gaan terwijl Pietje al rond de 4 jaar is. En dat dat vermoeiend zou worden. Maar dat kan dus wel?

Opmerking

Ja, anders een grote kooi kopen en je 2 vrouwtjes er in zetten en nog 2 mannen bij kopen
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hoki
          Ik denk dat ze min of meer hun eitjes verdedigen, als ik jou was zou ik ze appart zetten en voor beide een mannetje kopen .

Groetjes,

Freek
          Volgens mij lijkt, zeker bij zebravinken, dit het enige juiste antwoord.

Opmerking

Gewoon mannetje(s) erbij.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bedankt voor je antwoord
              Eerst hadden we alleen Pietje, maar toen we naar de dierenwinkel gingen zei die mevrouw dat we beter geen mannetje erbij konden doen omdat die dan achter Pietje aan zou gaan terwijl Pietje al rond de 4 jaar is. En dat dat vermoeiend zou worden. Maar dat kan dus wel?
              Ja je kan er wel mannetjes bij zetten, blijft die oude vrouw teminste nog in beweging :P
              Groetjes,

Freek

Opmerking

En als ik het nestkastje nou weghaal? Dan hebben ze geen nest meer

Opmerking

zebravinken zijn nest slapers

Opmerking

Denk dat 1 mannetje voor beide popjes wel genoeg zou zijn. Nestkastjes weg halen, zou helaas de broedconditie van je vogels niet gaan verminderen.
                    Dan zullen ze mss een eetbakje gaan vinden of andere mogelijkheden gaan opzoeken.
                    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

1 man bij 2 poppen gaat niet op bij zebravinken dan gaan de poppen vechten tot dat er 1 dood is

Opmerking

Ik sluit me aan bij andree
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                          1 man bij 2 poppen gaat niet op bij zebravinken dan gaan de poppen vechten tot dat er 1 dood is
                          En wat als je ze in aparte kooien zet en dan man gaat ruilen?
                          Is dit wel een mogelijkheid?
                          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                            En wat als je ze in aparte kooien zet en dan man gaat ruilen?
                            Is dit wel een mogelijkheid?
                            Nee zebravinken vormen echt koppeltjes, gewoon 2 mannetjes erbij en beide koppels gescheiden houden of in 1 grote kooi. Met groot bedoel ik niet een kooi van 60 x 40 want dan hou je nog steeds ruzie.
                            Groetjes,

Freek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                              Denk dat 1 mannetje voor beide popjes wel genoeg zou zijn. Nestkastjes weg halen, zou helaas de broedconditie van je vogels niet gaan verminderen.
                              Dan zullen ze mss een eetbakje gaan vinden of andere mogelijkheden gaan opzoeken.
                              Waarom wil je maar 1 mannetje eigenlijk? Als het is om de pop te sparen, ik denk dat een pop van 4 jaar er nog wel tegen kan of koop een oude man erbij!
                              Groetjes,

Freek

Opmerking

Working...
                              X